27 martie 2013

Povestea mea de voluntar: Ionela Agafitei, 25 ani


Cea mai frumoasa activitate ….

Am dorit sa pun acest nume activitatii de voluntariat, deoarece ma simt atat de bine cand vin la Centrul Generatii si primesc atata dragoste din partea copiilor, caldura din partea doamnelor si energie de la tineri incat nu am cum sa nu  spun: Multumesc, ca existati !


Imi amintesc  atunci cand am venit prima data la voluntariat, eram in anul II  de Facultate si imi doream atat de mult sa fac ceva pentru celalalt si ma rugam sa dau de niste oamnei calzi, asa am dat peste acest centru unde am participat impreuna cu o colega la o petrecere unde au participat seniorii din FPMR fiind invitati la un Club dedicat lor din alt sector. Atunci a fost momentul cand m-am hotarat sa imi iau responsabilitatea de a fi voluntar, cu acte in regula. Au trecut 5 ani care s-au scurs atat de repede incat nici nu mi-am dat seama.

In tot acest timp, am invatat sa daruiesc  fara a primi ceva in schimb, sa socializez,  sa mediez conflictele si mai mult decat atat, am reusit sa constientizez importanta comunicarii intre oameni indiferent de varsta pe care o au. 


Inca de la inceput mi-a placut enorm, idea de construire a unei punti intre generatii iar acest lucru am incercat sa-l fac si eu formand o activitate care se bazeaza pe aptitudini artistice muzicale: Corul Intergenerational. Facand aceasta activitate din inima si cu pasiune, combinand utilul cu placutul, am reusit sa vad o alta latura a beneficiarilor cu care am avut contact pana atunci la activitati de socializare, evenimente sau teme, si anume aceea de a dori sa invete cat mai multe fara a uita sa fie responsabili si seriosi.

Sunt momente cand ma gandesc cum s-ar derula viata mea fara voluntariat, iar raspunsul pe care-l ofer este acestui gand, este si va fi inotdeauna acelasi: ar fi lipsita de sentimentul de daruire fara rasplata si dragoste neconditionata fata de oameni.

Voluntariatul face parte din modul meu de a trai iar acest lucru se datoreaza oamenilor cu suflet cald, care m-au indrumat, respectat si ajutat


Multumesc din suflet, echipa GENERATII!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu