6 martie 2013

Gătitul ca formă de intercunoaştere

Uau ce titlu..iarăşi... să găteşti şi să servească această activitate cunoaşterii celorlalţi...Interesant o sa ziceţi şi aşa este... nu vă contrazic.
Dar să o luăm cu începutul...
Grupul de luni a fost alcătuit din circa 12 persoane care şi-au desfăşurat activitatea sub directa supraveghere şi îndrumare a mea şi a doamnei Ani, ajutorul meu de nădejde.După ce fiecare copil a primit materialele de lucru constând din fructe (banane, kiwi, mere), fructe uscate (goji, coacăze, papaya) crema de branză si cremă de ciocolată dar şi pandişpan, am trecut la a le oferi explicaţiile dar şi instrucţiunile de rigoare.
Explicatiile au avut ca obiect excepţionalele proprietăţile ale fructelor uscate, mai ales ale fructelor de goji. Precizate au fost şi calităţile minunate ale celorlalte fructe puse pe masă.
Odată încheiată lecţia de cunoştinţe generală, s-a trecut mai departe, la a le oferi copiilor instrucţiunile necesare desfăşurării mai departe a atelierului. Astfel inainte de a începe munca efectivă, fiecare dintre copii a trebuit să răspundă la întrebarea "Ce-ţi place să faci? Ce te defineşte pe tine?"



Pornind de la răspunsurile oferite la aceste întrebări, fiecare copil a extras un bilet cu numele unui alt coleg din grup (nume care a trebuit ţinut secret celorlalţi membri ai grupului), urmând să realizeze ceva care să-l definească pe cel de pe bilet. La final creaţiile acestora au fost aşezate pe o masă, fiecare trebuind să-şi prezinteîn faţa celorlalţi opera, aceşia din urmă trebuind să-şi dea seama despre cine anume era vorba.

baietel care da cu piciorul in minge la minge

copil care joaca fotbal



skate-board



fetita cu brosa in piept



chipul unei fetiţe cu gura dar si urechile exagerat de mari
Ce am constatat?
1.Că nu în toate cazurile ceea ce considera pesoana ca fiind definitoriu pentru el, era considerat definitoriu şi de ceilalţi membri ai grupului;
2. Cei care s-au aflat în imposibilitatea identificării unei trăsături definitorii specifice persoanei de pe bilet, au realizat portretul acelei persoane, sublininiindu-i anumite calităţi sau defecte fizice;
3. Imaginaţia copiilor şi-a spus cuvântul şi de această dată, creaţiile acestora fiind de excepţie.

Concluzii: copii au învăţat în primul rând lucruri noi legate de ingredientele folosite, şi-au exersat limbajul, au învăţat cuvinte noi, au aflat noutăţi legate de ceilalţi membri ai grupului, şi-au folosit creativitatea, imaginaţia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu