13 martie 2013

Cine sunt eu și ce-mi place?

Aceasta a fost întrebarea dar și tema atelierului nostru de gătit. A fost o întrebare se pare destul de dificilă. Spun asta pentru că le-a venit foarte greu copilașilor noștri să găsească cuvintele potrivite care să-i descrie.

Tocmai de aceea exercițiul nostru a avut ca și punct de pornire prezentarea unei liste cu trăsături de caracter pozitive dar și negative, listă din care copii participanți la atelier să se inspire.

Prima sarcină a acestui atelier a fost următoarea: fiecare copil a trebuit să se prezente și să spună ceva despre el, urmând ca mai apoi sa folosescă măcar unul, două adjective pentru caracterizarea fiecăruia dintre ceilalți membri participanți. Cred că vă întrebați deja... partea cu gătitul când vine... vine, vine imediat..aveți puțintică răbdare.

După ce am stabilit ce îl caracteriza pe fiecare copil, am trecut la a doua sarcină cea care presupunea următoarele aspecte:


Având la dispozitie pasta de zahăr de diferite culori dar si fructe uscate, bombonele, foi de napolitane, fiecare participant trebuia să creeze ceva care să-l definească pe el ca persoană. Condiția cea mai importantă a fost păstrarea liniștii pe toată desfășurării acestei etape, vorbitul fiind interzis. M-a impresionat plăcut faptul că fiecare copil a știut imediat ce avea de făcut. Creațiile lor au fost de-a dreptul impresinante.



Fetiță căreia îi plac florile, animalele care e veselă și crede despre ea că e frumoasă



băiat pasionat de fotbal



fetiță care îi oferă cu generozitate un caiet colegului ei de bancă

Abia la final după ce fiecare mi-a explicat ce reprezenta opera sa, au putut să o și deguste. S-au declarat foarte încântați de gustul deosebit al fructelor uscate dar și de faptul că au învățat cuvinte noi cu ajutorul cărora să se descrie atât pe ei cât și pe ceilalți.

Ce au învățat?
Că folosindu-te de cuvinte te poți caracteriza atât pe tine cât și pe cei din jur.
Că un desen poate spune uneori mai mult decât o mie de cuvinte
Că fructele uscate sunt o alternativă gustoasă dar și mai sănătoasă la dulciuri.

Ce au dezvoltat?
Exercițiul a contribuit la îmbunătățirea imaginii de sine, învățarea de lucruri noi, dezvoltarea creativității, o comunicare mai bună, interrelaționare mai bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu