12 aprilie 2013

Povestea mea de voluntar: Raluca Elgyar

Raluca Elgyar, Senior Consultant in cadrul departamentului de Permanent Placement al Adecco Romania:

“ Povestea mea cu voluntariatul si cu Fundatia Principesa Margareta a Romaniei este una dintre acele povesti de care te minunezi in fiecare zi ca ai avut norocul sa ti se intample.

Imi doream de cativa ani sa fac voluntariat, inspirata in mare parte de ideea ca fiecare dintre noi trebuie sa aduca o contributie si sa faca o diferenta in lumea in care traim. In acelasi timp, urmaream de ani buni activitatile in zona de caritate si voluntariat ale Familiei Regale a Romaniei si le consideram un model de urmat, in sensul in care modalitatea cea mai sigura de a schimba o comunitate este aceea de a schimba o viata, de a o face mai frumoasa si mai plina de inteles. Asa ca punand impreuna modelul regal si dorinta mea de ajuta, evident ca m-am indreptat catre Fundatia Principesa Margareta a Romaniei.

La Centrul Comunitar Generatii am ajuns anul trecut si am avut surpriza sa descopar nu numai un proiect frumos care face realmente o diferenta in viata unor oameni, dar si o echipa minunata, dedicata, care a devenit ea insasi o sursa de inspiratie pentru mine.

Lucrand de mai multi ani in consultanta si in medii corporatiste, experienta voluntariatului a reprezentat pentru mine o noutate, dar a fost si oportunitatea de a descoperi povestile unor tineri care in ciuda tuturor dificultatilor, isi construiesc un viitor frumos si care in urmatorii ani vor fi cu siguranta acele povesti de succes de care are atata nevoie societatea romaneasca.

Daca ar fi sa ma gandesc la ce am invatat eu de la grupul de tineri cu care lucrez saptamanal la centru, mi-ar fi greu sa selectez ceva anume, dar primul cuvant care imi vine in minte este “a darui”. Ei m-au invatat sa daruiesc: timp, experienta, oportunitati si … zambete. Intalnirile cu ei m-au reincarcat intotdeauna bateriile si mi-au alimentat resursele de optimism si toleranta.

Iar cadoul cel mai important pe care mi l-au facut acesti tineri a fost speranta … ca societatea in care traim are o sansa sa se schimbe, ca exista oameni preocupati doar sa ajute alti oameni, in mod curat si onest si ca schimbarea e posibila doar prin implicare.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu