6 februarie 2013

Regulile de buna purtare imi sunt prietene :). Tie?

V-ati gandit vreodata cum ar arata viata noastra daca nu ne-am ghida dupa un sistem de reguli.
Marea majoritate a copiilor ar raspunde imediat... ce bine ar fi... o lume fara reguli... superrrrrrrrrrr. Dar studiind mai atent problema oare chiar asa e?
Sa ne gandim... daca de exemplu ar fi optional sa mancam cu furculita si cu cutitul. Pe de o parte am fi relaxati ca nu ar trebui sa folosim tacamuri pe de alta parte oare chiar ne-ar placea sa fim undeva intr-un restaurant si sa vedem cum toata lumea mananca cu degetele, le linge... oare chiar ne-ar incanta sa ne luam masa si in acelasi timp sa-i privim si pe ceilalti mancand intr-un asemenea fel?
 Cu siguranta ca dupa o asemenea experienta am alege de fiecare data sa papam acasa.
Si daca nu v-am convins ca regulile ne fac bine sa ne mai gandim la un alt exemplu.
"Intr-o convorbire directa intre doua persoane vorbim pe rand, nu ne intrerupem interlocutorul" cel putin asa spune regula. Dar n-ar fi mai bine sa spui ce ai de spus exact in momentul in care iti vin ideile, fara a-l mai astepta pe celalalt sa zica si el ceva mai ales ca oricum ideile tale sunt mai interesante.. cel putin asa crezi tu. Si atunci vorbind unii peste altii s-ar mai intelege ceva? Ar interveni supararea, certa ceea ce nu ar fi deloc bine. Deci si de acesta data stabilirea unei reguli e de bun augur.

Concluzia noastra  Regulile sunt prietenele noastre.

Despre reguli am vorbit si noi, iarasi :) , la cursul de bune maniere; mai exact despre regulile de bune maniere la masa. Si sunt destule reguli, asa e. Am adus spre exemplificare un episod din desenul animat Hello Kitty, in care pisicuta Kitty refuza initial sa se spele pe maini, cere o cantitate foarte mare de mancare, mananca cu gura deschisa etc. Parintii acesteia apeland la calm si la foarte mult tact ii explica de ce regulile trebuiesc respectate. A fost interesant! Copiilor le-a placut mult... mai ales ca ei chiar cunosteau regulile de buna purtare la masa.

 Concluzia noastra: regulile de buna purtare sunt buneeeeeeeeeeeeeeeeee

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu