22 mai 2013

Povestea mea de voluntar – Madalina Sorina Nae


            „ Iniţial, am participat la activităţile desfăşurate de centru ca practicantă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, specializarea Pedagogie. După ce am însumat orele de practică în perioada octombrie 2012 – ianuarie 2013, din februarie am revenit ca voluntară.

            Motivul pentru care am ales să fiu voluntară se datorează faptului că doresc să acumulez experienţă în domeniul pe care îl studiez, să asociez teoria învăţată în cadrul facultăţii cu practica. Ca atare, am optat pentru această fundaţie, întrucât activităţile desfăşurate la centru sunt îndeosebi de natură educaţională.

            Lucrul cu copiii mi-a făcut plăcere dintotdeauna, însă la Centrul Generaţii este vorba de mai mult decât atât. Încă de la început, am reuşit să-mi dau seama că aici copiii, vârstnicii, ceilalţi voluntari şi membrii fundaţiei formează o adevărată familie. Astfel, particip cu mare drag alături de aceştia la activităţile desfăşurate.

            Timpul petrecut la centru mă ajută să mă mai destind, acum că anul acesta de facultate este mai greu, având şi licenţa. Nimic nu este mai plăcut ca atunci când ajung la centru şi câteva fetiţe îmi sar în braţe de bucurie că mă văd.

            Din activităţile intergeneraţionale am doar de învăţat, având loc inevitabil un schimb de experienţe între mine şi ceilalţi participanţi. Pe de o parte, am pătruns mai mult în universul copiilor prin activităţi de joc, dar şi de învăţare. Am remarcat că, spre deosebire de acum câţiva ani în urmă, astăzi copiii sunt mult mai energici, mai deschişi, mai curioşi, au mai multe surse de informare şi, uneori, te uimesc cu ceea ce ştiu. Pe de altă parte, interacţionând cu vârstnicii, am aflat lucruri folositoare cu privire la viaţa de zi cu zi”.
            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu