9 mai 2013

Povestea mea de voluntar: Andrei Diaconescu, 18 ani


“ Aventura mea ca voluntar al acestui centru a inceput in momentul in care am inceput sa ma dezmeticesc si sa-mi dau seama de ce vreau sa fac dupa terminarea liceului. La sfarsitul verii anului trecut, putin timid, speriat, dar dornic de a fi alaturi de oameni dragi care ar putea aprecia putinul ajutor pe care il aveam de oferit, am pasit pentru prima data in cadrul Centrului Comunitar Generatii.

 Nu aveam experienta cu copiii, nu stiam ce sa spun, ce as putea face, cum sa-i ajut, insa ei stiau mai bine de ce au nevoie si nu s-au sfiit sa-mi ceara ajutorul. Fiecare zambet primit, multumirea acordarii unui ajutor neconditionat, neremunerat, insa platit cu experiente placute si bucurii, m-au facut sa ma apropii si mai mult de acesti copii, considerandu-i acum prieteni de suflet. Cele cateva ore petrecute alaturi de ei, in care te rupi de rutina zilnica si te incarci cu energie pozitiva prin zambetele si povestile lor te fac sa-ti dai seama cat de important este sa ai pe cineva care sa te aprecieze pentru ceea ce esti si nu doar pentru ceea ce le oferi.


Imi revine in minte vremea copilariei de fiecare data cand ma intalnesc cu ei si imi amintesc ca, vedeam in fiecare adult, pe care-i numeam “copii mari”, un model, si am invatat in aceste 6 luni sa-mi aleg cu mare atentie cuvintele atunci cand discut cu ei intrucat orice incurajare sau lucru pe care mi-l spuneau cei mari conta foarte mult pentru mine.

Pana acum am avut ocazia de a "lucra" numai cu copiii, neavand inca onoarea de a le cunoaste si pe senioare insa sper sa o fac cat de curand. Ceea ce inca nu am vazut la acest centru sunt seniorii (barbati), care sunt sigur ca ar accepta cu drag o invitatie la o partida de sah alaturi de un seaman. Intotdeauna mi-a placut sa ascult un varstnic povestindu-si viata si experientele prin care a trecut deoarece sunt atat de multe lucruri pe care ei le stiu si prin care au trecut, iar noi, cei tineri, nu. Mereu am considerat ca daca, probabil, s-ar introduce ca materie scolara “lectiile despre viata”, pe langa matematica, romana, istorie, ei ar fi cei mai buni profesori. Ne-ar ajuta pe noi, cei care inca nu am dat piept cu viata reala si ne-am forma o parere despre cum se “mananca” aceasta.

Oamenii minunati pe care acest centru ii gazduieste imi readuc zambetul pe buze indiferent de cat de grea mi-a fost ziua.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu